ceturtdiena, 2010. gada 7. janvāris

Brīvības/Matīsa stūris


Brīvības/Matīsa ielu stūris nu ir pavisam tumšs: vienā pusē slēgtā 1.slimnīca, otrā - tukšā Brīvības 88 ēka, bet pa vidu - bumbu patversmes, tagadējās šautuves pakājē sēž apsnigušais marginālis Irbīte. Kā no bērnības atceros, Brīvības 88 ēkā reiz kāda dzīvokļa stipri pelēkajos logos vīdēja Jūlija Studenta (1898-1964) atstātie grāmatu plaukti jeb kā mēdza teikt viņu vēl dzīvu redzējusī mana māte, kas uzauga pretējā mājā un kurai vēlāk pievienojos arī es, "tur dzīvojis kāds profesors Students", bet uz ēkas kupola - toreiz klātu ar sarkanajiem dakstiņiem -, spārnus izpletis, stāvēja akmens ērglis. Tiesa, to novāca jau padomju laikos, kad ēkai lika skārda jumtu, bet ērglis bija kļuvis bīstams dēļ kara laikā zaudētās vienas kājas.

5 komentāri:

  1. briiviibas 88 nav tuksha un pamesta --

    AtbildētDzēst
  2. kads gadijuma nezin, kas tagad sai ekai saimnieks???

    P.S. tuksa ta nekad nebus - dzeraji ir it visas it ka pamestajas ekas ;)

    AtbildētDzēst
  3. ja, eka ir tuksa un pamesta, biju izstaigajis to, visi dzivoklji ir izdemoleti un dazos jau ievakušies bezpajumtnieki....

    AtbildētDzēst
  4. Žēl gan, man ļoti patīk šī ēka. Es ar milzīgu prieku to atjaunotu! Tā ir skaista arī tagad, atjaunota tā būtu kā skaista pērle Rīgā....

    Pati tur labprāt dzīvotu!!!!!!!!!!

    AtbildētDzēst
  5. Es šaja namā nodzīvoju sasodītus 13 gadus. Tur agrāk bija lepni 5-6-7 istabu dzīvokļi, bet laikā kad dzīvoju es, dzīvokļi bija tapuši par komunālajiem. Tātad katrā pa 3 ģimenēm. Siltais ūdens bija liels retums. Par cik blakus bija un ir tirgus, tad diezgan bieži savas dabiskās vajadzības šeit nāca nokārtot tirgus siņkas.
    P.s. Ko ar to gribu teikt?---- Parasti mirstīgie šādā mājā vienkārši nevar atļauties dzīvot. Ja kādreiz tur vēl kāds dzīvos, tad tas būs Lembergs, Šķēle, Kalvīts, vai varbūt vismaz Pliners.
    ...Bet ne Mēs, parastie...
    Ar cieņu Kārlis M.

    AtbildētDzēst