piektdiena, 2009. gada 18. decembris

Atbalsts invalīdiem un sociālie mediji

Sociālo mediju ziņas efekts par invalīdu tirdziņu (invalīdi nu esot mēmi no lielā un straujā apmeklētāju pieplūduma) ir spilgts pozitīvas "viral" un "word-of-mouth" piemērs. Ziņas pamatā: personiski vērtīga rīcība citu labā.

Jo vairāk tu esi iesaistīts dažādos sociālajos medijos (draugiem.lv, klab.lv, twitter, dažādi forumi u.tml), jo vairāk saskaries ar dažādām, iespējams, ar noteiktu nolūku izplatītām ziņām. Es visbiežāk esmu saskāries ar gadījumu, kad aicina kādam ziedot asinis. Taču ziņu izplatīšana internetā kā komunikācijas veids tiek izmantots ne tikai "cēlo" mērķu sasniegšanai. Daudzi to izmanto kā reklāmu vai kā nomelnojošas baumas, jo sociālo mediju pienākums nav pārbaudīt ziņu patiesumu, bet vien to publicēt autoram vēlamā veidā. Tāpēc vienmēr der vadīties pēc atsevišķiem kritērijiem, piemēram, cik uzticams ir ziņas avots (piemēram, kāda ir viņa iepriekšējo ziņu ticamība).

Ziņu izpatīšanās internetā jau notiek labu laiku un visdažādākajos virzienos un veidos, un tās aizsākums, manuprāt, ir meklējams interneta e-pastu "spamos" (vēl plašāk - internetā vispār un cilvēku "baumošanas" jeb komunikācijas dabā). Mārketingā šādu ziņu izplatīšanos pa internetu dēvē par "viral" mārketingu, kas ietver word-of-mouth jeb ziņu izplatīšanās mutvārdu formā.

Savu artavu šajā mūsdienās sazarotajā komunikāciju tīklojumā ienes ne tikai ar internetu tiešā veidā saistītas tehnoloģijas, bet arī citas. Piemēram, mobilais telefons ar video kameru un pieslēgumu internetam ļauj man vienā mirklī kļūt par kāda notikuma aculiecinieku un to jau nākamajā sekundes simtdaļā izplatīt globāli, jo telefons jau vairs nav tikai telefons - tas ir arī video/foto kamera, kas pieslēgta internetam! I am media!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru